سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بر مردمان روزگارى آید که جز سخن چین را ارج ننهند ، و جز بدکار را خوش طبع نخوانند ، و جز با انصاف را ناتوان ندانند . در آن روزگار صدقه را تاوان به حساب آرند ، و بر پیوند با خویشاوند منّت گذارند ، و عبادت را وسیلت بزرگى فروختن بر مردم انگارند . در چنین هنگام کار حکمرانى با مشورت زنان بود ، و امیر بودن از آن کودکان و تدبیر با خواجگان . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :4
بازدید دیروز :3
کل بازدید :24808
تعداد کل یاداشته ها : 32
103/2/13
6:50 ع

 

استفاده از animated GIF :

وب سایتی را در نظر بگیرید که از هر نقطه آن موضوعی در حال چشمک زدن است آیا شما به این وب سایت ها علاقه دارید و یا به محض ورود پنجره آن را می بندید؟

سعی کنید اصول سادگی را در وب سایت خود رعایت کنید ، جلب توجه مخاطب بسیار خوب است اما جلب توجه زیادی باعث آزار مخاطب شما خواهد شد و این یک امتیاز منفیست .این جلب توجه نباید به گونه ای باشد که ذهن مخاطب را از موضوع اصلی وب سایت دور کند .می توانید نمونه ای از اینگونه وب سایتها را Aiseikai Hospital ببینید .

 

تصاویر بهینه نشده :

سعی کنید با بهینه کردن تصاویرتوسط نرم افزارهای گرافیکی مانند فتوشاپ زمان لود شدن و کیفیت تصاویر را در یک حالت تعادل قرار دهید .دو عنصرحجم و کیفیت در تصاویر مورد استفاده در وب سایت بسیار مهم هستند و نباید یکی فدای دیگری شود بنابر این با بهینه کردن تصاویر توسط نرم افزارهای گرافیکی این دو عنصر را در تصاویر خود به یک تعادل برسانید .زمان کوتاه و کیفیت مناسب .

رعایت نکردن اولویت ها :

یکی از مهمترین و اصولی ترین نکات در طراحی ساختار یک وب سایت رعایت اولویت ها در استفاده از اجزاء تشکیل دهنده وب سایت است . بخش Header وب سایت ، پس از آن به بخش بدنه اصلی و یا Content وب سایت می رسیم و پس از آن به Footer رعایت این ترتیب ها در وب سایتها الزامی است . جزء به جزء ، این اجزاء نیاز به توضیحات بسیاری دارند ولی با نگاهی به وب سایت های استاندارد رعایت این نکته را به وضوح خواهید دید .

 

بیش از 100 لینک در صفحه :

یکی از نکات بدی که می تواند در وب سایت شما وجود داشته باشد ، وجود بیش از صد لینک در صفحه وب شماست .این موضوع به احتمال بسیار زیاد باعث تحریم وب سایت توسط موتورهای جستجو خواهد شد و موتورهای جستجو صفحه وب شما را به عنوان یک صفحه غیر استاندارد و مضر می شناسند .برای بر طرف کردن این مشکل می توانید از صفحات تو در تو به عنوان نقشه سایت استفاده کنید و تقسیم بندی ها را طوری انجام دهید که بیش از 100 لینک داخل یک صفحه وب وجود نداشته باشد .

 

عنوان های نا مربوط :

از عنوانهایی برای متون خود استفاده کنید که با متن هم خوانی داشته باشند ، موتورهای جستجو هر چند بسیار هوشمندند ولی در بعضی موارد تفکر انسانی ما را ندارند شاید بعضی از عناوین در تفکر ما با متون همخوانی داشته باشد ولی در چشم موتورهای جستجو این چنین نباشد . بنابر این حداکثر تلاش خود را انجام دهید تا از کلمات مشابهی که در متون خود استفاده کرده اید برای اتنخاب عنوان نیز استفاده کنید . عدم استفاده از عناوین مناسب باعث کاهش اعتبار وب سایت شما در موتورهای جستجو می شود .

 

صفحات Error404 :

یک صفحه زیبا برای این Error درست کنید و به مخاطبانتان بگویید این پایان وب سایت شما نیست .با گذاشتن لینکهای صفحات اصلی خود در این صفحه می توانید مخاطبان خود را دوباره به وب سایت راهنمایی کنید و از باقی ماندن یک تفکر بد در مورد وب سایت خود جلوگیری نمایید .

 

استفاده بیش از حد تبلیغات :

یکی از اشتباهات رایج در بین وب سایتهای فارسی زبان استفاده بیش از حد از تبلیغات است بدون رعایت استاندارد این کار .تبلیغات اندازه و جای استانداردی در صفحات وب دارد و استفاده بیش از حد و غیر استاندارد از این تبلیغات میتواند برای وب سایت شما و همچنین وب سایت تبلیغ دهنده نتیجه معکوس داشته باشد .به یاد داشته باشید که تبلیغات هدفمند تر بسیار با ارزشتر از تبلیغات با حجم بالاست .بنابر این سعی کنید افرادی را به وب سایت خود راهنمایی کنید که واقعا به دنبال خدمات شما هستند و برای جذب ترافیک بیشتر به هر روشی متوسل نشوید .

 

موزیک متن :

بارها برای همگی ما پیش آمده که در یک ساعت غیر معمول مثلا نیمه شب صفحه ای از یک وب سایت را باز می کنیم و ناگهان موزیک با صدای بلند شروع به پخش شدن می کند؟

نظر شما در این مورد چیست . این روش سالهاست که از بین رفته است و مورد استفاده قرار نمی گیرد و طبق استانداردهای امروزی تاثیر بدی بر روی مخاطبان شما خواهد گذاشت . این کار علاوه بر تاثیر بد بر روی مخاطبان باعث افزایش حجم وب سایت شما نیز خواهد شد و این یک امتیاز منفیست .

منبع : http://100-webdesign.ir


93/7/27::: 9:41 ص
نظر()