سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پیامبر خدا صلی الله علیه و آله به من فرمان داد که نوشتن یهود را یاد بگیرم . [زیدبن ثابت]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :6
بازدید دیروز :6
کل بازدید :24816
تعداد کل یاداشته ها : 32
103/2/14
3:3 ص

در مطلب گذشته به یک سری از مواردی که در طراحی سایت باید رعایت شود اشاره کردم.در این مطلب نیز به مواردی اشاره می کنم که نباید انجام گیرد:

نوشتن برای موتورهای جستجو و نه برای خواننده :

بسیاری بر این باورند که استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی در متن وب سایت باعث علاقه بیشتر موتورهای جستجو می شود . اما باید بگویم که سخت در اشتباهند . موتورهای جستجو مانند گوگل روش های بسیار پیچیده ای را برای بررسی وب سایت ها دارند که در طول زمان بسیار هوشمند شده است .مسلما این فکر برای گول زدن موتورهای جستجو در فکر توسعه دهندگان این موتورهای جستجو نیز بوجود آمده است با این تفاوت که آنها بسیار پیشتر از ما این موضوع را بررسی کرده اند و برای مبارزه با این موضوع راهکار های ویژه ای نیز دارند .بنا براین با استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی در وب سایت خود دچار اشتباه نشوید .

سعی کنید در توضیح خدمات خود از ساده ترین روش استفاده کنید و بر این اعتقاد باشید که برای یک انسان مطلب می نویسید و نه برای عنکبوت های موتورهای جستجو . این نکته را در اینجا اضافه میکنم که بهترین راه ساده ترین راه است بنابر این در فکر راه های پیچیده برای گول زدن موتورهای جستجو نباشید زیرا احتمالا شکست خواهید خورد .سعی کنید مطالبی ساده ، گویا و مفید برای مخاطبان خود بنویسید تا هر چه بیشتر آنها را جذب کنید و این روش ، بیشتر باعث پیشرفت و مقبولیت شما خواهد شد تا قرار گرفتن در اولین صفحه نتایج گوگل؟ ! ترافیک بالا بدون داشتن خدمات و مطالب مفید نتیجه معکوسی در تبلیغات شما خواهد داشت بنابر این در فکر افزایش کیفیت مطالب و خدمات وب سایت خود باشید تا قرار گرفتن در اولین صفحات گوگل ، مقبولیت در بین مخاطبان خود به خود باعث افزایش رتبه شما در موتورهای جستجو نیز خواهد شد .

 

استفاده از کدهای CSS بهینه شده :

استفاده از کدهای CSS یکی از نکات کلیدی در استاندارد سازی وب سایت دارد .استفاده از کدهای CSS نکات مثبت بسیاری دارد . سبک تر شدن و تمیز تر شدن کدهای وب سایت ، افزایش کنترل بر روی کدها ، سبک تر شدن صفحات ، افزایش قدرت ویرایش و در نهایت ایجاد صفحات زیبا و استاندارد وب . اما استفاده از کدهای CSS نیز اصول و استانداردهای خاصی را می طلبد یکی از این اصول استفاده نکردن از کدهای CSS تکراری است به طور مثال فرض کنید از چندین DIV درون همدیگر استفاده کرده اید . برای تعیین یک خصوصیت یکسان مانند رنگ نوشته ها و یا چینش ( مگر در موارد خاص ) احتیاجی به تعیین تک به تک این خصوصیات برای تمامی تگها نیست و می توان با چند خط کوتاه این خصوصیات را برای تمامی تگهای مشابه تعیین کرد .

نکته: در صورت تعیین نشدن خصوصیت برای یک تگ ، این تگ خصوصیات تگ منشاء ( Parent ) خود را می گیرد .از این نکته نیز می توان در خلاصه سازی کدهای CSS استفاده نمود . 

 

غیبت مدیریت محتوا :

امروزه تقریبا تمامی وب سایت ها از سیستم مدیریت محتوا برای بروز رسانی ، کنترل و ویرایش مطالب وب سایت استفاده می کنند ، این مدیریت محتوا می تواند به بروز بودن وب سایت و همچنین ایندکس شدن سریع تر وب سایت شما توسط موتورهای جستجو کمک کنه ، استفاده از این سیستم ها مزایای زیادی دارد که می توانید به راحتی استفاده کنید .

البته در حال حاضر سیستم های بسیاری در داخل کشور به عنوان سیستم مدیریت محتوا معرفی می شوند که از نظر کارایی و گرافیک بسیار ضعیفند ، طبق یک برنامه اصولی ساخته نشده اند ، قابل توسعه نیستند و هزاران مشکل دیگر ...

تعدادی از سیستم های قوی مدیریت محتوا که حتی کدهای رایگان آنها را می توانید به سادگی در اینترنت پیدا کنید در زیر معرفی خواهیم کرد ، البته این نکته را باید اضافه کنیم که کار کردن حرفه ای با این سیستم ها احتیاج به اطلاعات فنی کامل دارد .

Wordpress

Joomla

Drupal

ExpressionEngine

Cushy

 

استفاده از تکنیک های گرافیک به صورت نامناسب :

یک نوشته پر رنگ قرمز با حاشیه های بسیار عریض که بسیار ترسناک به نظر می رسد ...! ؟

فضای بسیار محدودی در وب سایت برای ارائه کارهای گرافیکی موجود است با این حال باید بیننده را در اولین لحظات لود شدن صفحه جذب کنند .شما ترجیح می دهید از چه چیزی برای جلب توجه مخاطبان استفاده کنید .یک نوشته با مشخصات بالا و یا یک نوشته ساده؟

استفاده از تکنیک های گرافیکی در همه موارد مناسب به نظر نمی رسد چه بسا به نظر مخاطب بسیار نا مناسب نیز باشد . بنابراین در استفاده از تکنیک های گرافیکی بسیار دقت کنید تا مخاطبان تان را یکی پس از دیگری از دست ندهید . راز مقبولیت یک وب سایت در سادگی و پر محتوایی آن است .می توانید برای دریافت تجربه در استفاده از تکنیک های گرافیکی موارد موفق را بررسی کنید و از آنها ایده بگیرید .

 

صفحات اعتبار سنجی نشده (Not validating) :

اگر با استانداردهای کد نویسی و طراحی وب سایت آشنایی کامل داشته باشید و از آنها در طراحی و پیاده سازی وب سایت استفاده کنید validate کردن صفحات وب کار سختی هم نیست . Validate کردن صفحات وب سایت نشان دهنده استاندارد بودن وب سایت است و این نکته باعث کسب اعتبار بیشتر و همچنین مقبولیت بیشتر در نظر موتورهای جستجو می گردد .

 

نگارش بد متون و غلط های املائی :

این نکته بسیار مهم است که بدانید مخاطبان از نوع نگارش شما اعتبار شما را می سنجند . بنابراین در استفاده از کلمات و نوع نگارش مورد استفاده دقت کافی را به عمل آورید . استفاده از علامات نگارشی برای سهولت در خواندن در عین سادگی بسیار مفید هستند . غلط های املائی دید بسیار منفی مخاطبان را به همراه دارند هر چند که عمدی نباشند . بنابراین چندین بار متون خود را بخوانید و بررسی کنید .

 

استفاده از Intro های Flash

استفاده از Intro های Flash بدترین عامل برای شناخته نشدن وب سایت شما در موتورهای جستجوست .اگر فکر می کنید که احتیاجی به شناخته شدن در موتورهای جستجو ندارید از Flash Intro استفاده کنید .صفحات Index یکی از مهمترین صفحات برای موتورهای جستجو هستند پس به بهترین نحو از آنها استفاده نمائید .

اشتباهات رایج در ساخت یک وب سایت . قسمت هفتم

 

استفاده از نوشته ها به صورت تصاویر :

شاید برای زیبا تر شدن صفحات وب خود بخواهید از فونت های متفاوتی استفاده کنید که توسط مرورگرها شناخته نمی شوندو از این نظر استاندارد نیستند .بنابر این شما این نوشته ها را تبدیل به تصاویر می کنید و در وب سایت خود استفاده می کنید .اما موتورهای جستجو Text ها را می خوانند و قادر به درک تصاویر نیستند .این کار علاوه بر افزایش حجم صفحه شما باعث مبهم شدن موضوع وب سایت شما بای موتورهای جستجو می شود .بنابر این سعی کنید کمتر از این تصاویر استفاده کنید .

 

پاراگرافها و تصاویر به هم چسبیده و در هم ریخته :

یکی از اصول طراحی وب سایت رعایت فاصله ها و فضاهای خالی بین اجزاء است که در بسیاری از موارد باید رعایت شود .فاصله بین خطوط باید طوری باشد که به راحتی بتوان متن را خواند، عنوان و متن باید دارای فاصله مناسب و تفاوت رنگ و اندازه نیزباشد، هنگام استفاده از تصاویر در پاراگراف ها باید فاصله بین تصاویر و متن رعایت شود و در نهایت چینش متون که باید رعایت شود .این نکات ساده در صورت رعایت شدن بسیار به زیبایی وب سایت ما کمک خواهد کرد و عدم رعایت آن در چشم مخاطب بسیار بد است .

 

منوهای مختلف و رنگارنگ :

به این نکته توجه داشته باشید که منوها در اصل برای راحتی کار با وب سایت استفاده می شوند و نباید برعکس باعث سر در گمی مخاطبان شود بنابر این ابتدا کاربری آن را در نظر بگیرید سپس به فکر زیبایی آن باشید، استفاده از منو های رنگارنگ شاید باعث زیبایی وب سایت شما شود که البته به نظر من اینطور نیست ولی در عین حال باعث سر در گمی مخاطبان شما نیز میشود و این نکته بسیار منفی است .سعی کنید از منوهای یک شکل و ساده جهت راهنمایی مخاطبان و هدایت آنها به صفحات مختلف وب سایت استفاده کنید . این منوها نقش بسیاری در بهینه سازی وب سایت شما در موتورهای جستجونیز دارند پس در انتخاب عنوان و صفحاتی که در منو قرار می دهید دقت کنید .

منبع: http://100-webdesign.ir