سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از آنچه نمی شود مپرس که آنچه شده است تو را بس است . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :1
بازدید دیروز :5
کل بازدید :24686
تعداد کل یاداشته ها : 32
103/1/10
1:15 ع

حالا که شما می دانید چطور ساختار بندی لینکهای درونی سایتتان  را در طراحی سایت انجام دهید، وقتش است تا تمرکزتان را بر روی ظاهر سایت بگذارید. در این قدم از آموزش SEO، شما یاد می گیرید که چطور آن لینک های خیلی مهم خارجی را بگیرید (و از دو ابزار رایگان هم در طول پروسه استفاده می کنید.) لینک ها برای مدت زیادی بخش اصلی بهینه سازی موتورهای جستوجو بوده اند. از زمانی که بنیانگذار شرکت Google، آقای Larry Page، رده بندی صفحه را در اواخر ده 90 میلادی اختراع کرد، لینک ها راهکار اصلی ای بوده اند که موتورهای جستوجو رده بندی را مشخص می کنند. با این همه، گرفتن لینک های داخلی با کیفیت از دیگر وب سایت ها ( شناخته شده به عنوان "بکلینک ها") یک جزء بسیار سخت SEO است (اگر آنها بطور طبیعی و امن از راهنمایی های موتورهای جستوجو بدست آمده باشند.) در این درس، شما فرصت استفاده از دو ابزار لینک SEO رایگان را بدست می آورید که به شما کمک می کنند لینک ها را مشخص کنید و شما یاد می گیرید که: • چرا بکلینک های با کیفیت، با ارزش هستند. • چرا بجای استراتژی ساخت لینک، درآمد لینک را توسعه دهیم. • از چه نوع بکلینک هایی دوری کنیم. • چگونه لینک هایی جذب کنیم که محبوبیت و رده بندی لینک شما را ارتقاء دهد. بکلینک ها چیستند؟ بکلینک ها، لینک های وارد شونده (بجز تبلیغات) هستند که از یک وب سایت دیگر به وب سایت خودتان اشاره می کنند. ارزیابی بکلینک های (یا لینک های داخلی یا لینک های خارجی) یک سایت به موتورهای جستوجو کمک می کند محبوبیت، اختیار و اهمیت ارتباط بر روی وب یک وب سایت را مشخص کنند. این درباره محبوبیت لینک می باشد. در الگوریتم رده بندی صفحه Google، هر hyperlink به یک صفحه به عنوان یک رای اعتماد به آن صفحه عمل می کند، که مشابه مسابقه محبوبیت است. انتظار می رود که وب سایت ها بصورت طبیعی منابع با کیفیت را به خوانندگانشان توصیه کنند و آن مفهوم ساده پشت رده بندی صفحه (و همچنین اندازه گیری لینک که توسط دیگر موتورهای جستوجو استفاده می شود.) است. برای مثال یک سایت درباره ماهی گیری به سایت دیگری که مربوط می شود که یک نفر می تواند در آن جواز ماهی گیری را دریافت کند؛ یک سایت درباره جمع آوری تمبرمی تواند به سایت خدمات پستی آمریکا مربوط شود. و یک وبلاگ نویس بازار یاب می تواند به این آموزش SEO ارتباط پیدا کند. هر موضوع کلمات کلیدی مثل مسابقه محبوبیت برای خودش می باشد، و نقاط برتر و بالا در صفحه نتایچ موتورهای جستوجو (SERP ها) به وب سایتی که بیشترین لینک ها به آن وجود دارد می رسد.

 


94/2/17::: 11:18 ص
نظر()
  
  


آیا محبوبیت لینک در طراحی سایت چیزی است که موتورهای جستوجو بیشترین اهمیت را به آن می دهند؟

این چیزی است که منتقدان بهینه سازی موتور جستوجو بعضی اوقات ادعا می کنند.
بر خلاف مسابقه محبوبیت، سیستم رده بندی صفحه به هر بکلینک به یک اندازه اعتبار نمی دهد. در واقع، برخی از بکلینک ها می توانند تاثیر منفی بر روی رده بندی سایتتان بگذارند. در حرکتی که برای جلوگیری از منحرف کردن سیستم رده بندی صفحه توسط سایت ها است، موتورهای جستوجو لینک ها را بررسی می کنند و سایت هایی که مظنون به داشتن ظاهر بکلینک غیر طبیعی هستند را، جریمه می کنند. در درس بعدی، شما بیشتر و درباره راهنمای موتورهای جستوجو و بطور ویژه ای، دوری از جریمه های Google یاد می گیرید. ولی برای الان، این که بدانید سه نوع بکلینک وجود دارد کافی است:

    بکلینک های خوب: این لینک ها از سایت های با اختیار در زمینه شما می آیند، حرفه ای هایی که درباره موضوع شما می نویسند، یا سایت ها غیر تبلیغاتی که محتوایی مربوط به موضوع سایت شما دارند.
    بکلینک های بد: لینک هایی از سایت های غیر مربوط (برای مثال، ارتباط یک سایت تربیت سگ به یک حق بیمه) هیچ سودی برای شما ندارند و می توانند غیر طبیعی بنظر برسند.
    بکلینک های زشت: لینک هایی که از مزارع لینک، سایت های تبایغاتی، سایت هایی که به فروش لینک یا محتوای کم کیفیت (مثل صفحاتی با لیستی از لینک های مختلف و بدون هیچ متنی) شناخته شده اند، می آیند، و می توانند سایت شما را در دردسر قرار دهند.

Description: Google definition of link schemes

عکس سمت راست توصیفات Google از "طرح لینک" (Link Scheme) است، چیزی که شما وقتی می خواهید درباره ساختن لینک فکر می کنید، از آن دوری کنید. (برای امن بودن به آن بعنوان درآمد لینک فکر کنید.). "هیچوقت لینک نخرید" این چیزی است که Bruce Clay دوباره و دوباره در هر کلاس آموزش SEOتکرار می کند.

مطمئنا آن eMail هایی که به شما "20000 لینک با قیمت 29.00$" پیشنهاد می دهند را نادیده بگیرید. {در غیر اینصورت شما از روزی که رده بندی سایت خودتان را (دانسته یا ندانسته) با درگیر شدن در یک طرح لینک از بین بردید، پشیمان خواهید شد.}

محبوبیت لینک دیگر یک بازی اعداد نیست. حتی مهمتر از کمیت بکلینک های شما، کیفیت و ارتباط سایت هایی هستند که آن لینک ها، ازشان می آیند. اگر سایت های با کیفیت و ارتباط کافی ای به سایت شما لینک بزنند، سایت شما تبدیل به یک سایت مورد اعتماد تر با اختیار بیشتر به همراه شریک می باشد. بنابراین شما بهترین سایت ها را می خواهید نه بیشترین سایت ها را، که به شما لینک داشته باشند. به همین صورت، اگر شما به سایت های با کیفیت در زمینه خودتان لینک بزنید، سایت شما هم با شریک داشتن، با کیفیت تر می شود. اگرچه، سایت ها و صفحات مقصد باید دارای همان موضوع صفحه ای که از آن لینک زده اید باشند تا به یکدیگر ارتباط داشته باشند.


چگونه بکلینک های با کیفیت دست پیدا کنیم؟

لینک ها باید محصولات جانبی ناشی از داشتن محتوایی حرفه ای که ارزش لینک زدن را داشته باشد، باشند. (این اصول ما است.) لینک ها باید بدست آورده شوند.
به منظور ارتقاء محبوبیت لینک خود و بدست آوردن رده بندی SEO بهتر در میان موتورهای جستوجوی اصلی، شما باید لینک ها را به سایت خود جذب کنید {و گدایی آنها را نکنید و همینطور خرید و فروششان نکنید (و یا تبلیغ برای آنها)} برای اینکه بکلینک ها را بدست آورده و در بین راهنمایی های webmaster موتور جستوجو باقی بمانید، اینجا چند عدد از بهترین تمرین های SEO برای جذب لینک ها را داریم. 

 


  
  

چگونه یک سایت را در Google ثبت کنیم.

این دستورالعمل ها را دنبال کنید تا یک سایت را بعد از طراحی سایت در Google برای ملاحظات فهرست بندی، ثبت کنید. (چه یک صفحه یا محتوای تمام وب سایت شما)

  1. بر روی صفحه اصلی ابزار های Webmaster از Google (Google Webmaster Tools)، بر روی وب سایتی که می خواهید ثبت کنید، کلیک کنید. ( شما باید GWT را در وب سایت خود نصب کرده باشید.)
  2. از داشبورد GWT،آوردن بعنوان Google (Fetch as Google) را از منوی بررسی (Crawl Menu) انتخاب کنید.
  3. URL صفحه ای را که می خواهید Google {توسط عنکبوت های موتورهای جستجو} بررسی کند را، تایپ کنید. (یا آن را خالی بگذارید تا صفحه اصلی را بررسی کند.)
  4. با انتخاب WEB، در لیستی که پایین آمده است، بر روی Fetch کلیک کنید.
  5. وقتی شما وضعیت موفق را دیدید، بر روی ثبت در فهرست (Submit to Index) کلیک کنید.
  6. انتخاب کنید تا یا فقط یک URL را ثبت کنید یا یک URL بعلاوه تمامی لینک های ناشت گرفته از آن، و بر روی OK کلیک کنید.

چگونه یک سایت را بر روی Bing ( و Yahoo!) ثبت کنید.

وقتی شما سایتتان را بر روی Bing ثبت می کنید، آن بصورت خودکار بروی Yahoo! هم ثبت می شود، چون Bing فهرست جستوجوی Yahoo را تغذیه می کند. ادامه را بخوانید تا بفهمید چگونه یک سایت را بر روی Bing ثبت کنید.

اگر شما یک اکانت ابزار های Webmaster از Bing (Bing Webmaster Tools) را نصب کرده باشید، می توانید از ویژگی ثبت URL های آن،  که در بخش پیکربندی سایت من (Configure My Site) قرار دارد، برای ثبت وب سایت خو در Bing استفاده کنید. اگر این کار را نکرده اید، این روش را دنبال کنید:

  1. فرم "ثبت سایت خود در Bing (Submit Your Site To Bing)" را باز کنید.
  2. URL صفحه اصلی سایت خود، یا صفحه بخصوصی که می خواهید بررسی شود را تایپ کنید.
  3. متن CAPTCHA (عکسی از یک متن بی معنی که قبل از ثبت یک درخواست نمایش داده می شود و باید آن را تایپ کنید تا درخواستتان ثبت شود) ای را که می بینید نشان داده می شود را تایپ کند، و سپس بر روی ثبت (Submit) کلیک کنید.

نکته: وقتی یک سایت را در Google یا Bing ثبت می کنید، هیچ تضمینی وجود ندارد که آن سایت فهرست شود. ولی ثبت دستی باید باعث شود تا عنکبوت های موتورهای جستجو سریعتر به محتوای جدیدتان بیایند و به شما بهترین فرصت برای آنکه صفحات وب سایتتان سریعتر فهرست شوند را می دهد.

حالا که شما می دانید، اگر بخواهید، چگونه سایت خود را در Google، Bing  و Yahoo! ثبت کنید، ما به موضوع بعدی که ساخت نقشه های سایت XML است می رویم (یک راه خیلی مهم و ساده برای آنکه مطمئن شوید که موتورهای جستوجو می توانند صفحات سایت شما را برای فهرست کردن پیدا کنند.)